Return Policy
If you choose to return the products you must send back the products within 03 (three) days of Delivery. The product will be sent in our poly packaging (intact) if it’s already opened or broken don’t receive this from the courier and immediately inform us. The reason for return has to be valid and return acceptance conditions met which are described below:
- Delivery of the wrong item
- Delivery of defective Product
- Delivery of products with missing components
Refund and Cancellation Policy
Refund Process: Once a returned item is received and inspected, we will notify you regarding the approval or rejection of your refund request. If the refund is approved, the amount will be processed and credited to the original payment method used during the purchase. Please note that the refund may take some time to reflect in your account, depending on your payment provider.
Important Notes on Refunds:
- Advance Payments: Advance payments for any order are fully non-refundable. However, if Nur Telecom is unable to provide the ordered product within the promised timeline, the refund will be initiated within the next 48 hours.
- Refund Method: Refunds will be processed using the same payment method used during the transaction, including SSL, MFS (Mobile Financial Services), or bank transfer.
Refund Timelines:
- Bank Transfer: Within 3 working days.
- Online Gateway/MFS: Within 7 to 15 working days.
- EMI: Within 7 to 15 working days.
- Cash on Delivery (COD): Within 3 working days.
The authority may cancel any order within five working days if the product is unavailable in Nur Telecom stock. If the customer agrees to wait for the product (s), the order may remain in open/processing/hold status for 30 days.
In the case of clause (a), if the customer has already made an advance payment against the order, the customer will receive a full refund within 1 – 15 working days. If the customer received any cashback, the received cashback amount would be adjusted with the refund amount.
After confirming an order, if the customer cancels the order and the customer already makes an online payment against that order, Nur Telecom will charge an online gateway transaction fee while disbursing the refund amount.
Not Applicable for Return & Replacement:
-
Damages due to the product’s misuse
- Incidental damage due to product malfunction
- Any consumable product that has been used or installed
- Items with serial / UPC numbers tampered with or missing
- Any damage/defect which is not protected under the assurance of the manufacturer
- Any product that is returned without any original packaging and accessories, including the package, the retailer’s packaging, if any, and any other item(s) originally included in the shipped product(s).
N.B: Replacement of the product is subject to availability on Nur Telecom You may need to wait for more days to receive the product.
Please read our product descriptions, price, and warranty policy carefully before placing an order. Once you place an order, we won’t give you any refund if the product is not compatible with your devices, or you suddenly change your mind about using it or you mistakenly thought it was a different product.
ডিসপ্লে:
- ডিসপ্লে লাগানোর আগে ডিসপ্লে কোনো প্রকার পলি কাগজ না ছিড়ে বা না খুলে ডিসপ্লে ভাল করে পরীক্ষা করতে হবে যে কোনো প্রকার সমস্যা বা ত্রূটি পাওয়া যায় তাহলে ডিসপ্লে না লাগিয়ে নূর টেলিকম এর সাথে যোগাযোগ করতে হবে।
- ডিসপ্লের উপরে এবং নিচের সাইডের কোনো পলি না তুলে চেক করবেন যদি আপনার মতে কোনো প্রকার ত্রূটি না থাকে তাহলে লাগাবেন আর যদি ত্রূটি পান তাহলে লাগাবেননা।
- ডিসপ্লে লাগানোর সময় সাবধানে লাগাবেন, যাতে আপনার ডিসপ্লেটির কোনো প্রকার ক্ষতি না হয়।
- ডিসপ্লে লাগানোর আগে যদি মনে হয় সব ঠিক আছে তাহলে শতভাগ নিশ্চিত হয়ে পলি বা স্টিকার তুলবেন এবং লাগাবেন।
- ডিসপ্লের উভয় পাশের যে কোনো প্রকার পলি বা কাগজ ছিড়লে বা তুলে ফেললে ওয়ারেন্টি পাবেননা।
- ডিসপ্লেতে কোনো প্রকার ঘাম বা আঠা লাগালে ওয়ারেন্টি থাকবেনা।
- ডিসপ্লের অরজিনাল কালার বা টাচ ঠিক মতো কাজ করে কিনা শত ভাগ নিশ্চিত হয়ে ডিসপ্লে লাগাবেন।
ব্যাটারী:
- ব্যাটারী ক্রয়কৃত তারিখ থেকে ১ মাসের গ্যারান্টি পাবেন। ১ মাসের ভেতরে কোন রকম ব্যাটারী সার্ভিস আপনার মনের মতো না হলে, এক মাসের ভেতরে কোণ টাকা ছাড়া সরাসরি পাল্টাতে পারবেন।
- ব্যাটারী কোন প্রকার ফিজিক্যাল ড্যামেজ হলে ওয়ারেন্টী হবে না।
- পানি, তরল পদার্থ, রেবন ছেড়া, ইলেক্ট্রিক শর্ট সার্কিট এবং কোণ প্রকার আঘাতজনিত কারনে ব্যাটারী নষ্ট হলে ওয়ারেন্টী প্রযোজ্য হবেনা।
- যদি কোণ ব্যাটারী ওয়ারেন্টী থাকা সত্যেও স্টকে না থাকে সে ক্ষেত্রে সার্ভিস এর সময় বা তারিখ কতৃপক্ষ পরিবর্তনের অধিকার রাখে।
- যদি পন্য পাবার পরে, কোন ধরনের ত্রুঠি পান তাহলে সাথে সাথে নুর টেলিকম কে জানাবেন।
- ব্যাটারী চার্জ আপনার মনের মতো না থাকলে ব্যাটারী এক মাসের মধ্যে চেঞ্জ করতে পারবেন।
- ব্যাটারী যদি ওয়ারেন্টি সময় বা ১ মাসের ভিতর ফুলে যায় তাহলে ওয়ারেন্টি পাবেননা।
- ব্যাটারী ক্রয় করার সময় অবশ্যই মেমো নিবেন, মেমো ছাড়া ব্যাটারী চেঞ্জ করা যাবেনা।
- অরজিনাল চার্জার দিয়ে যদি আপনি আপনার মূল্যবান মোবাইলটি চার্জ করেন এবং চার্জ করার নিয়ম মেনে চলেন আশাকরি আপনি আপনার ফোনটি দীর্গদিন ব্যবহার করতে পারবেন। ধন্যবাদ আপনাদের সবাইকে।
Policy Modifications: Nur Telecom reserves the right to modify or update this Refund Policy at any time without prior notice. Any changes will take effect immediately upon being posted on our website.
Additional Information: This Refund Policy is part of Nur Telecom’s overall Terms and Conditions. By using our services or making purchases through our platform, you acknowledge that you have read, understood, and agreed to these terms. If you have any questions or need assistance, please contact Nur Telecom’s customer support team.